Blogger templates

Sunday 27 April 2014

ATMA EMRAA

Assalamualaikum teman dan pembaca semua,

Hari ni 26th.April '14 saya buka lagi satu column di blog saya ini untuk memulakan perniagaan online secara kecil-kecilan.
Ingat dak dalam tulisan saya tempoh hari, saya tulis pasal nak buat bisnes apa selepas pelancongan?
Jadi, inilah dia, saya nak mulakan bisnes online (secara kecil-kecilan) dengan menjual alat-alat make-up atau cosmetic. Sophie (anak perempuan saya) dah dapatkan satu nama untuk bisnes ni.
Kami namakan bisnes ni Atma Emraa iaitu kalau diterjemahkan dari Arab ke Melayu maksudnya Jiwa Wanita. Sangat sinonim kan?

Sebagai permulaan, kami, iaitu saya dan kedua-dua anak perempuan akan memulakan dengan product kecantikan muka. Sebab apa? Sebab kita perempuan selalunya amat berminat dengan barang-barang cosmetic ni.

Buat permulaan, saya ada dua product iaitu eye shadow dan satu lagi pula product lip gloss. Untuk eye shadow saya order product L'Oreal manakala bagi product lip gloss pula saya order product Maybelline.

Bagi shawl pula, sebagai permulaan, saya akan menjual dengan harga RM12.00 setiap satu. Sila scroll ke bawah untuk melihat gambar contoh.

Kepada rakan-rakan face book yang dah mengenali saya tentu tahu cara saya bekerja. Saya tidak akan menggunakan product tiruan semata-mata untuk meraih keuntungan. Semua product ni saya order dari pembekal dari London. Harganya tidak terlalu mahal, jadi rasanya ramai yang mampu untuk membelinya.

Selepas ini, saya akan mula dengan perniagaan yang lain pula, In Sya Allah. Sekiranya segalanya berjalan lancar saya akan memulakan dengan , selendang bahu atau shawl, baju kurung dan seterusnya kain tudung.

Jadi kepada semua, rajin-rajinlah membuka blog saya untuk melihat product-product terbaru di masa akan datang.

Salam dari saya,
Rose
26th.April '14


Ada sembilan shades of colour untuk lip gloss. 


Sila buat pilihan mengikut abjad A,B,C dan seterusnya.

Shades A, B dan C

Shades D, E dan F

Shades G, H & dan I

Harga bagi setiap satu lip gloss ini ialah RM 17.00. Untuk kos penghantaran pula ialah RM 4.50.

Eye Shadow dari L'Oreal

Untuk order eye shadow di atas, sila tulis Dark Skin Tone.



Untuk yang ini tuliskan Shade 1 dan begitu juga bagi yang seterusnya.

Shades 2

Shades 3


Shades 4
Harga bagi eye shadow pula ialah RM 20.00 setiap satu. Kos penghantaran RM 4.50 
Shawl  A 1


Shawl A 2

Shawl A 3

Kepada yang berminat, sila PM
ke Facebook saya ataupun email ke: roserahim63@gmail.com.
atau sila lawati instagam : atma emraa
Tinggalkan nama penuh, alamat surat menyurat dan nombor telefon yang mudah di hubungi.
Pembayaran hendaklah dibuat ke akaun bank saya di CIMB. 
Setelah pembayaran dibuat, sila faxkan atau emailkan salinan slip pembayaran ke email saya untuk pengesahan.

Salam hormat dari saya,
Rose
27th.April '14


No comments:

Post a Comment