Blogger templates

Saturday 5 January 2013

Happy New Year / Selamat Tahun Baru


Salam Tahun Baru buat semua,

Pejam celik, pejam celik, dah pun masuk tahun baru. Maka bertambahlah umur kita setahun lagi. Jadi, apa yang sebenarnya kita nak sambut di Tahun Baru ni? Tak ada apa sangat tapi di sebabkan sambutan Tahun Baru ni selalu di uar-uarkan oleh media (media massa dan electronik) membuatkan kita semua macam teruja juga nak sambut.

Malam memegang (sebutan Indonesia untuk malam sebelum sesuatu sambutan spt Hari Raya) ataupun on the eve of... semua orang excited nak pi mana, nak buat apa. Anak-anak remaja selalunya dah siap berjanji dengan kekawan nak celebrate kat mana. Kita yang tua-tua sikit ni lebih selesa dok kat rumah saja.

Tapi kalau kita fikirkan balik bukannya ada apa sangat pun. Selalunya ramai akan pergi berkumpul kat satu-satu tempat atau dataran mana-mana, tunggu tengok percikan dan dentuman bunga api. Cukup pukul 12 semua orang jerit Happy New Year. Itu saja.

Lagi satu pasal azam. Orang tu tanya orang ni, apa azam hang tahun baru ni. Maka kita pun pikiaq nak azam apa tahun ni, kalau tak ada azam segan pulak nanti orang tanya macam tak bervisi pulak kita ni. Jadi kita pun fikirkan jugak satu azam yang belum tentu kita akan buat dengan bersungguh.

Bagi saya rasanya tak ada azam baru lagi dah tahun ni. Saya cuma nak tubuh badan yang sihat, begitu juga dengan suami dan anak-anak, semoga sihat sejahtera dan tiada masalah yang besar yang harus di pikul di tahun ini seperti di tahun-tahun yang lalu.

Macamana dengan teman-teman semua? Apa yang anda inginkan? Apa pun yang kita inginkan, kita harus bekerja kuat ke arah itu, selagi kita melakukannya dengan cara yang betul.
Majulah dan capai impian anda!

Rose
6th.Jan '13

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
                                                     HAPPY NEW YEAR

Good bye 2012 and welcome 2013! Already 2013? The world is truly spinning too fast nowadays. It didn't feel too long ago when we welcome and ushered in 2012 and now we're doing the same for 2013. Where did all the time go?

So, what actually are we celebrating? A new resolution? Or because we are getting a year older or just for the sake of celebrating? If celebrating it, what do we usually do? If you were to ask me, I would say we would drive to an open space where hundreds of other people gathered and waited for the fire-work to begin. At twelve o'clock sharp, altogether we do the count-down and yelled Happy New Year when the clock strike midnight. That's about it.

Then, once we entered New Year, people started to ask about new resolution. Why do we need new resolution when we never achieved the old one? I for one, never seemed to have any new resolution because I never seemed to fulfill the resolution I made the previous year. What I want is, to be healthy and able to lead a life without having too many problems to worry about.


What about you, my friends out there? What do you wish for? Well, whatever you may want, work for it, as long as you're in the right path. Go for it,achieve your dream and live your life.

Have a great day and bye for now.
Rose 6th.Jan '13

No comments:

Post a Comment