Blogger templates

Saturday 5 September 2015

Makan-Makan Di Tasik Biru

Salam buat semua,

Hari minggu lepas, saya se keluarga ke satu restoran yang baru dibuka di Tasik Biru Kundang.
Kundang terletak bersebelahan dengan daerah Kuang. Walaupun berhampiran Sungai Buloh, Kundang berada di dalam kawasan Rawang.

Restoran yang saya maksudkan ialah Anjung D Tasik Biru. Betul-betul mengadap Tasik Biru. Restoran ni sangat besar, dua tingkat. Bahagian bawah lebih kepada menu Ala Carte manakala bahagian atas menyajikan hidangan B.B.Q dan Steamboat.

Mereka juga ada menyediakan pakej 'set meal'. Memandangkan kami berlima beranak, kami ambil pakej untuk 4 ~ 5 orang dengan harga RM 95.00
Menu nya terdiri daripada Ikan Siakap (kami minta masak 3 rasa), kerabu mangga, sayur campur, Tomyam seafood, telur dadar , daging, buah-buahan dan air minuman.


Mulanya kami agak skeptikal dengan makanan disini. Maklum sajalah tempat baru dibuka, pelayan-nya pun nampak masih belum begitu cekap didalam tugas dia orang.
Makanan kami tiba selepas 25 minit menunggu. Okay lah jugak. Tak begitu lama menunggu.


Mesti semua nak tahu macam mana rasa makanan di restoran ni, kan?
Sedap! Betul sedap. Saya tak tipu, saya juga bukan nak promosi restoran ini tapi memang betul sedap.
Kami semua tidak menyangka yang makanan disini memenuhi citarasa kami berlima.
Ikan siakap tiga rasa dan tomyam nya is 'wunderbar', bak kata orang Jerman.
Lain-lain hidangan juga tidak kurang dari segi rasa.

Sudah tentu saya akan kesana lagi memandangkan harganya pun tidak keterlaluan. Saya cuma harap pemilik restoran ini tidak mudah kelam mata dan menaikkan harga apabila tempat ini mula mendapat sambutan di masa akan datang.

Macam mana nak ke sini? Kalau dari Sungai Buloh, ambil jalan yang menuju ke Bukit Rahman Putra (BRP). Terus pandu sehingga sampai ke persimpangan lampu merah Kuang. Dari traffic light ini ke Tasik Biru, saya rasa jaraknya lebih kurang 1.5km. Restoran ini terletak disebelah kiri. Anda harus memandu masuk sedikit kedalam.

Saya belum sempat ambil gambar restoran ni. Nanti dalam sehari dua ni, saya akan cuba ambil dan upload di sini ya.

Salam dari saya,
Rose
5th.Sept '15

No comments:

Post a Comment