Blogger templates

Friday 29 April 2016

Makan Makan Di Kota Damansara

Assalamualaikum semua,

Minggu lepas saya ke Kota Damansara bersama dengan Sophie dan Sara. Cadangnya nak cari lap top untuk Sophie, tapi end up kami ke The Strand pulak. Tak ada apa sangat, kurang crowd dan banyak shoplot yang masih kosong. Kami semua bukan peminat window shopping, jadi kami hanya berlegar-legar tak sampai 20 minit, lepas tu keluar.

Ambil kereta pusing-pusing kat kawasan situ, ternampak signboard tertulis Mee Tarik Warisan. Saya ajak Sophie dan Sara singgah makan. Time tu pun dah hampir 6.30petang, elok untuk makan malam kami.

Yang membuat saya excited dengan tempat ni ialah pada pembuatan mee itu sendiri. Mee di sini dibuat sendiri di hadapan kita. Nanti scroll kebawah dan boleh lihat video yang kami ambil disana.

Kami order yang simple-simple ja, maklum sajalah, tengah-tengah bulan.



Ini papan tanda restoran tu. Kalau tanya saya macam mana nak cari restoran ni, jawab saya cari mall The Strand kat Kota Damansara. Pusing dalam kawasan tu jugak, nanti insya Allah jumpa.


Ini yang saya order. Mee Soup With Braised Beef. Mulanya saya makan tanpa cili. Kurang menyengat. Bila dah masukkan cili, baru mengancam. Saya sangat sukakan texture mee itu sendiri, kenyal tapi halus rasanya. Kalau tak silap harganya RM 8.50 satu pinggan.

 Sara seperti biasa bukannya seorang yang adventurous bab makan ni, jadi dia hanya memilih nasi goreng manakala Sophie order mee jugak macam saya, apa ke nama mee tu, kalau tak silap mee soup with beef and fungus.

Toothpick Lamb

Yang terakhir, kami order Toothpick Lamb, satu pinggan. sangat simple taste lamb tu. tak complicated kata orang. Hidangan ini dalam lingkungan RM24.00,

Tau apa yang menariknya tentang Mee Tarik ni? Cara dia orang buat mee tu sendiri. Mee di buat dihadapan pelanggan. Maksud saya bukan lah dia orang jalan dari meja ke meja dan buat demo depan kita macam mariachi band menyanyi depan kita tu. Dia orang buat didalam ruang mereka sendiri tetapi kita dapat lihat dari tempat duduk kita.

Ini saya minta Sophie ambil video cara dia orang buat mee tu.



                   


Hebat kan?

Jadi kepada anda yang teringin nak merasa mee tarik ni, bolehlah ke sana atau lain-lain cawangan mereka di sekitar Lembah Klang ini.

Salam dari saya,
Rose
29th.April '16

No comments:

Post a Comment