Blogger templates

Tuesday 22 December 2015

Makan Di Paratha Crispy Popiah

Assalamualaikum,

Kalau di lihat pada nama kedai ni macam bunyi kedai mamak, tak gitu? Bila saya Google cuba cari siapa pemiliknya, apa yang saya dapat adalah, kedai ini dimiliki bersama oleh Cimb dan Mapletree Management.

Kalau tak silap saya, ada 4 cawangan Paratha Popiah ni. Yang saya pergi hari tu terletak di Jaya Shopping Centre di P.J.


Sebab saya menulis tentang outlet ini ialah sebab makanannya agak memuaskan. Saya order Signature Rice dengan Ayam.


Sara pulak minta Nasi dengan Rendang Ayam.


Sebagai side order, kami minta popiah basah. Ok sekarang the review, Nasi signature yang saya order, saya boleh kata memenuhi citarasa saya. Sedap walaupun makan nasi kosong tanpa apa-apa.
Nasi rendang ayam yang Sara order, kurang menyengat. Rasa biasa biasa saja.
Popiah pun bagi saya tak boleh lawan popiah basah Tanjong Tokong, Penang. Banyak tempat yang saya dah cuba makan, tetapi yang di Penang tu jugak menjadi pujaan hati ku.

Yang bestnya, tengah kami mengadap makan, tetiba, pelayan membawa rojak buah ke meja kami. Saya katakan tak order sebab dah tentu-tentu tak boleh habis kesemua makanan yang ada. Rupa-rupanya, rojak tu complimentary. Free lah kira nya tu. Rojak memang sedap, bukan sedap free aja, tapi memang sedap!

Sebab tu hari ni saya masukkan tempat ni buat tatapan semua walaupun selalunya makanan di mall ni rasanya lebih kurang sama.

Saya lupa harga kesemuanya tapi rasanya tak melebihi RM 50.00 untuk 2 jenis nasi, popiah dan juga air.

Jadi kalau nak cuba rojak buah yang sedap tu bolehlah ke sana atau mana-mana cawangannya yang lain.

Salam dari saya,
Rose
22nd.Dec '15

No comments:

Post a Comment